Skip to content

לאחר כישלון הצעת החוק, ח"כ רגב מקימה שדולה להחלת החוק הישראלי בשטחים

השדולה תתכנס לישיבתה הראשונה בשבוע הבא, בדרישה להחיל את הריבונות הישראלית על כלל שטחי c ביהודה ושומרון, הכוללים את בקעת הירדן, גוש עציון, צפון ים המלח, אריאל, מעלה אדומים וכל ההתיישבות היהודית, כ-350 אלף איש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השדולה תתכנס לישיבתה הראשונה בשבוע הבא, בדרישה להחיל את הריבונות הישראלית על כלל שטחי c ביהודה ושומרון, הכוללים את בקעת הירדן, גוש עציון, צפון ים המלח, אריאל, מעלה אדומים וכל ההתיישבות היהודית, כ-350 אלף איש

מאת צבי זינגר

אחרי שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכשיל את ניסיונה של ח"כ מירי רגב, להעביר את הצעת החוק, להחלת החוק הישראלי על ההתנחלויות בשטחים – היא מקימה לובי להחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון. ביום רביעי בשבוע הבא ייערך מפגש ההשקה של השדולה החדשה בכנסת.

ח"כ מירי רגב: ריבונות ישראלית - עכשיו. (צילום: ציפי מנשה)
ח"כ מירי רגב: ריבונות ישראלית - עכשיו. (צילום: ציפי מנשה)

הצעת החוק של ח"כ מירי רגב, להחיל את החוק הישראלי על כל היישובים ביהודה ושומרון, כמעט שעברה, ברוב גדול, בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון. רק התערבותו הישירה של ראש הממשלה מנעה את קבלת הצעת החוק – שהיתה הופכת אותה להצעה רשמית מטעם הממשלה.

רגב התבקשה להסיר את ההצעה מסדר יומה של הוועדה – ומשסירבה, הורה ראש הממשלה לשרים להתנגד – וההצעה נפלה ברוב של תשעה שרים ובהימנעות של חמישה. רק השר סטס מיסז'ניקוב תמך.

חברת הכנסת רגב לא ויתרה והחלה בצעדים להקמת שדולה חדשה להחלת החוק הישראלי בשטחים. במכתב ששיגרה לחברי הכנסת ולגורמים חוץ פרלמנטריים בימין, אומרת ח"כ רגב, כי המפגש של השדולה החדשה יעסוק בדרישה להחלת הריבונות הישראלית על כלל השטחים הישראליים ביהודה ושומרון – שטחי c. שטחים אלה כוללים את בקעת הירדן, גוש עציון, צפון ים המלח, אריאל, מעלה אדומים וכל ההתיישבות היהודית, שבה חיים כ-350000 ישראלים.

"ישראל החילה כבר את הריבונות הישראלית בשכונות ירושלים, בכותל המערבי וברמת הגולן, על אף שהעולם לא אהב זאת אך הציבור הישראלי רואה במקומות אלה כחלק ממולדתו וממדינתו, וכך צריך שננהג גם בשטחים הישראלים ביהודה ושומרון", אומרת ח"כ רגב במכתב ששיגרה. "ישראל חייבת להחיל את החוק הישראלי ביו"ש ולא לתת למקרים בהם שכונות יהודיות ומשפחות יהודיות עומדות בפני שאלה של פינוי והריסה. עלינו לפעול על מנת להחיל את חוק הישראלי ביהודה ושומרון ואז דין הבדיקות, הטענות והפתרונות יהיו שווים לבית אל, לתל אביב ולכל מקום בארץ".

אחד הגופים החוץ פרלמנטריים, שכבר הודיע כי יצטרף לשדולה, הוא תנועת "נשים בירוק" – תנועת ימין של נשים הפועלת זה שנים רבות ביהודה ושומרון.

"החלטנו לתמוך ביוזמה של השדולה בכנסת, כדי להחדיר לתודעה הציבורית את הרעיון", אומרים בתנועה. במכתב ששוגר לפעילות התנועה נאמר: "כל הבעיות שמתעוררות סביב גבעת אסף, מגרון, עמונה, שכונת האולפנה ומקומות נוספים- נובעות מכך שאין  רואים בנו בעלי הארץ הזאת אלא 'כובש זר, פולש מסוכן ומנשלי ערבים'. באיחור של 45 שנה, הגיע הזמן לתקן את המצב ולהחיל את הריבונות על מרחבי ארצנו. ציבור המחנה הלאומי, המהווה את רוב הציבור בישראל, לעולם לא רצה ולא תמך ב'פתרון שתי המדינות'. אלטרנטיבה של החלת החוק הישראלי ביו"ש מציגה פתרון בר יישום, צודק ונכון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן