Skip to content

ריבלין מגנה את קריעת הברית החדשה בידי ח"כ בן ארי

"נתאר לעצמנו, מה היה קורה אילו היה חבר פרלמנט ממדינה אחרת שורף את התנ''ך מתוך מחשבה שנשלח אליו כפרובוקציה", שאל יו"ר הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין גינה הבוקר בחריפות את מעשהו של ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), שקרע השבוע את ספר הברית החדשה, שנשלח אליו לכנסת.

ריבלין: "הדמוקרטיה היא חופש הביטוי אך לא חופש ההפקרות". (צילום: רפי מיכאלי)
ריבלין: "הדמוקרטיה היא חופש הביטוי אך לא חופש ההפקרות". (צילום: רפי מיכאלי)

בפתיחת ישיבת הכנסת אמר יו"ר הכנסת: "אני מגנה כל ביזוי של כתבי קודש מכל דת, ובכלל זה את המעשה של קריעת ספר הברית החדשה בידי חבר כנסת אמש. כל ספר קודש חשוב למאמיניו.

"נתאר לעצמנו, מה היה קורה אילו היה חבר פרלמנט ממדינה אחרת שורף את התנ"ך, מתוך מחשבה שנשלח אליו כפרובוקציה", אמר ריבלין. "הדמוקרטיה היא חופש הביטוי, אך לא חופש ההפקרות כלפי רגשותיהם של מאמינים מדתות אחרות, וחופש האמונה והפולחן הוא מיסודות המדינה".

 בתגובה תוקף ח"כ מיכאל בן ארי את יו"ר הכנסת "ששתק כאשר ספר הברית החדשה נשלח לחברי הכנסת".

בן ארי: "חנופה למיסיונרים". (צילום: איתמר בן גביר)
בן ארי קורע את ספר הברית החדשה: "חנופה למיסיונרים". (צילום: איתמר בן גביר)

 לדברי בן ארי :"מאכזב שדווקא יו"ר הכנסת בחר לשתוק ולא להגיב – דבר שלא הותיר לי ברירה אלא לפעול בנדון. בשם הברית החדשה נרצחו מליונים של יהודים, הספר המתועב הזה הניע טבח של יהודים באינקוויזציה ולאורך כל ההיסטוריה. מי ששלח את הספר לחברי הכנסת רצה לדרוך על גופותיהם של מליוני הקדושים שנרצחו בשל יהדותם  ואין ספק שהתגובה שלי הייתה במקום ובזמן וראוי שכל חברי הכנסת היו משליכים את הספר לפח".

 בן ארי המשיך ותקף: "החנופה של יו"ר הכנסת לאותם מסיונרים עוברת כל גבול. חנופה לגורמים כאלה גם לא מובילה לשום מקום ולשום תפקיד".

2 Comments

  1. Tuco
    19 ביולי 2012 @ 9:34

    הבעיה עם בן ארי המטומטם היא לא שהוא קרע את הברית החדשה, מעשה הגיוני לחלוטין. הבעיה איתו היא שהוא לא יקרע לעולם את התנ״ך. למעשה האוויל יעדיף למות ולא לקרוע את התנ״ך.
    די לדת! די לחרטא של ילדים! לקרוע את כל ״כתבי הקודש היום!
    מספיק עם סובלנות לרעיונות מטופשים, מסוכנים ומיותרים

  2. ניב
    18 ביולי 2012 @ 15:41

    פשוט אדיוט. חסרים כמרים שהצילו יהודים בשם הנצרות?
    ובאופן כללי, מפריע לו להיות קצת יותר פתוח לדתות ותרבויות אחרות?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן