Skip to content

מאות צעדו בת"א בהפגנת מחאה מול הביטוח הלאומי

שתי צעדות מחאה יצאו מרוטשילד ומשכונת התקווה ונפגשו לעצרת מחאה מול בניין הביטוח הלאומי, תחת השם "הפגנת כבוד האזרח"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשבע מאות  איש הפגינו הערב בתל אביב לאחר ששתי צעדות מחאה התאחדו ברחוב יצחק שדה פינת רחוב המסגר בתל אביב, תחת השם הפגנת כבוד האזרח.

הצעדות יצאו מרוטשילד ומשכונת התקווה ונפגשו מול בניין הביטוח הלאומי. עשרות שוטרים ליוו את הצועדים והתמקמו בנקודות מפתח לאורך מסלול הצעידה.

הטייקונים מככבים במיצג המחאה (צילום: ציפי מנשה)
הטייקונים מככבים במיצג המחאה מול בית מעריב (צילום: ציפי מנשה)
צעדת ה"לא נחמדים" (צילום: דן בר דוב)
צעדת ה"לא נחמדים" (צילום: דן בר דוב)
דפני ליף (צילום דן בר דוב)
תפסיקו לזלזל בנו. דפני ליף (צילום דן בר דוב)

בצעדה ממרכז תל אביב כיכבו דמויותיהם של תשובה, דנקנר, ביבי ושטייניץ במיצג שיצרו המפגינים. במקביל התקיימה צעדה משכונת התקווה שבדרום תל אביב לכיוון צפון, בסימן "מהפיכה אמיתית מתחילה מהתחתית". דרישתם המרכזית היא לדיור ציבורי. לדברי המשתתפים, האווירה מצוינת ועל הבמה נשאו דברים פעילי מחאה רבים, ביניהם, משה כהן, שוש נתן, סילבי ביטון, קובי ברכה ודפני ליף.

דפני ליף: "הקמפיין הראשון של 'ישראל מחר' הוא קמפיין הבוחר! המפלגות יצטרכו לחשוב טוב טוב הפעם. תפסיקו לזלזל בנו, תחשבו לפני שאתם מדפיסים סטיקרים ופוסטרים. לא נשמה, לא כפרה ולא ססמאות אחרות. המפלגות צריכות לתת תשובות אמיתיות. אתם, שהגעתם לכאן, אתם נס, אתם גיבורים! אנחנו האנשים להם חיכינו!" קובי ברכה, פעיל מה"לא נחמדים" מאור יהודה,  הבטיח  בדבריו לא להיות יותר פראיירים".

סילבי ביטון מ"הלא נחמדים": "אני מצביעת ליכוד. איך אני אמשיך להצביע לליכוד? מי מבטיח לנו שאחרי הבחירות המצב ישתפר? אני איבדתי אמון. לי נמאס שרומסים אותי. נמאס לי שדורכים עליי. נמאס לי לעבוד בשכר מינימום. 29 ימים מתוך 30 עבדתי החודש. השכר 5,700. איך אפשר לגדל ככה ילדים? תלוש המשכורת שלי פה ביד, אתם יכולים לבוא לראות. נמאס לי ששודדים אותי. למה תמיד כשחסר כסף בקופת המדינה המוחלשים הם הראשונים לקחת מהם? אני הייתי עדה השנה לדברים כל כך קשים. ילדים שהמקרר שלהם ריק. ילדים שקורנים מאושר כשנותנים להם חופן קורנפלקס (…) אם בממשלה חושבים שנמשיך לאכול חרא ולשתוק הם טועים. אני רוצה עתיד לבן שלי ואני אצביע רק למי שיראה אותי. מי שמקצץ בחיים שלנו, השכבות המוחלשות ביותר, הורס אותנו. משפחות חד הוריות, מחוסרי הדיור, הנכים הקשישים, בשם כל המוחים, כל דורשי הצדק – יכול להיות אחרת ואנחנו דורשים צדק חברתי".

מול המוסד לביטוח לאומי (צילום: דן בר דוב)
מול המוסד לביטוח לאומי (צילום: דן בר דוב)

שוש נתן: "אני מצביעה כל החיים ליכוד, לא יכולה להצביע משהו אחר, אבל תעשו כולכם חשבון נפש, האם לעם מגיע להדרס תחת מגפיו של נתניהו. מה השתנה? שנה ישבנו באוהלים. אדם במצוקה שרף את עצמו. לחברי הכנסת מגדילים את המשכורת, אבל מה הם עשו למעננו, למען אותם מסכנים? תתעוררו! החוזה בין המדינה לבין אזרחיה הופר. המדינה מצפה שנשמור על החוק בתמורה היא התחייבה לספק לנו חינוך, דיור, אפשרות לחיות בכבוד, לחלק את המשאבים הציבוריים בצורה הוגנת, כל זה בפועל לא קורה. מאשפזים חולים במסדרונות, אין הגנה מפני הפשיעה, הזקנים שלנו רעבים ללחם, אנשים זרוקים ברחוב. הילדים ששלחנו לצבא משתחררים ואין ידם משגת. המדינה חייבת לדאוג לאזרחיה. הגיע הזמן".

משה כהן, פעיל הלא נחמדים והבן שלו חנניה: "אני לא אדם שמתרגש בדרך כלל, אבל אני מתרגש עכשיו, אתם כבר כמו משפחה שניה בשבילי. אנחנו נלחמים בשביל אלה שקמים בבוקר לעבודה וחוזרים הביתה ויודעים שהם עדין במינוס. אנחנו נלחמים בשביל מי שקורע את התחת, אבל יודע שהילד שלו לא יקבל חינוך ראוי. אנחנו לא נלחמים על וילות ופנטהאוז, אנחנו נלחמים על קיום בסיסי, על דיור ציבורי. לא יכול להיות שאדם כמוני עובד מהבוקר עד הערב וקורע את התחת ולא יכול לשרוד. אנחנו הבטן הרכה של ישראל ואנחנו ישראל היפה. שלא יגידו לנו שאנחנו אנרכיסטים. יש אנשים בלי בית, יש ילדים שהולכים לישון רעבים. אנחנו,'הלא נחמדים', מסתובבים, פוגשים אותם, אנחנו נקרעים מזה, אנחנו לא ישנים בלילה, הנה הילד שלי פה, הנסיך, אם לא יהיה לי מה לתת לו אני אלך לגנוב. אם המצב לא ישתפר אנחנו לא נלך, הם יעלמו מפה".

בתום ההפגנה מול הביטוח הלאומי המשיכו חלק מהמפגינים לצעוד דרך רחוב אבן גבירול וכמאה וחמישים מפגינים חסמו את רחוב מרמורק ליד תיאטרון הבימה. במקום עדיין נאספים פעילי מחאה וקוראים "הון שלטון עולם תחתון".

הסדרי תנועה בשל הפגנות מחאה בת"א

על פי דיווחי המשטרה נחסמו הערב מספר צירים בתל אביב במסגרת שתי תהלוכות מחאה: "עומס יורגש בחלקים הדרומיים של העיר.

היערכות המשטרה (צילום: משטרת ישראל)

"בשל שתי תהלוכות מחאה בתל אביב הערב (חמישי), ייחסמו בין השעות 19:30 עד 23:00 מספר צירים, בהם  רחוב ההגנה, רחוב יגאל אלון ורחוב יצחק שדה לסירוגין. התהלוכה הראשונה תצא מכיכר הבימה ותעבור ברחובות רוטשילד, החשמונאים, מנחם בגין ויצחק שדה. הפגנת המחאה השנייה תצא מרחוב ההגנה ותעבור ברחובות יגאל אלון ויצחק שדה. רחוב יצחק שדה ייסגר לשני הכיוונים בקטע שבין רחוב המסגר לכביש מנחם בגין.

"בשל התהלוכה צפויים עומסי תנועה בשכונת יד אליהו ובשכונת התקווה, בעיקר בכבישי לה גרדיה, ההגנה, יגאל אלון, יצחק שדה, המסגר, מנחם בגין והרכבת."

1 Comment

  1. צוף
    12 באוקטובר 2012 @ 20:54

    כל הכבוד למי שהגיע !!! ולא לשכוח ללכת לקלפי, כי ככה נשמיע את קולנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן