Skip to content

הרב שטיינמן: "אין מה לשבת עם ועדת פלסנר. מדובר בדיני נפשות ממש"

בראיון ל"יתד נאמן", ביטאונה של "דגל התורה" אמר מנהיגה הרוחני של "דגל התורה": "לא תתכן כל אפשרות שיאמרו לבחור להתחיל ללמוד בגיל 20 או 30. אלו השנים שבחור צריך אך ורק לעמול בתורה... אין לנו שום אפשרות לוותר על אף בחור שרוצה ללמוד. זה לא פתוח לדיון". מנכ"ל עמותת חדו"ש: "שטיינמן שוב הוכיח, שאגדת המתינות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בראיון ל"יתד נאמן", ביטאונה של "דגל התורה" אמר מנהיגה הרוחני של "דגל התורה": "לא תתכן כל אפשרות שיאמרו לבחור להתחיל ללמוד בגיל 20 או 30. אלו השנים שבחור צריך אך ורק לעמול בתורה… אין לנו שום אפשרות לוותר על אף בחור שרוצה ללמוד. זה לא פתוח לדיון". מנכ"ל עמותת חדו"ש: "שטיינמן שוב הוכיח, שאגדת המתינות שלו לא היתה אלא בדיחה גרועה"

מאת צבי זינגר

מנהיגה החדש של דגל התורה, הרב אהרון לייב שטיינמן, אומר שהצבא הוא "מקום בעייתי נורא". שטיינמן אמר את הדברים לחברי הכנסת של מפלגת דגל התורה, אורי מקלב ומשה גפני, שנכנסו להתייעץ איתו לגבי תגובת מפלגתם לפעילות ועדת פלסנר לשיוויון בנטל. עוד אמר שטיינמן, ש"אין כאן שום מקום לדיון ואין על מה להתפשר". מנכ"ל עמותת חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה ש"שוב הוכיח הרב שטיינמן באיזה משבר מנהיגות נורא נמצא הציבור החרדי".

דברי שטיינמן מתפרסמים בביטאונה של דגל התורה יתד נאמן. בעבר הציגו המקורבים את שטיינמן כרב מתון ביחסו ליציאת חרדים לשירות ולעבודה. אבל מאז הפך למנהיג דגל התורה, הוא נוקט קו קנאי ביותר. כך, למשל, קבע בראיון שנתן לעיתון "המבשר" כי "הציונים ניסו להתגרות בהיטלר" וכי הניסיון לגייס את בני הישיבות חמור יותר מהאיום האיראני. בכנס שנערך בבית שמש לפני מספר שבועות קבע הרב שטיינמן, כי שמונה מיליארד הלא יהודים החיים בעולם הם "רוצחים, גנבים ואנשים בלי שכל".

הרב שטיינמן: :"הצבא מקום בעייתי נורא". (צילום: ויקיפדיה)
הרב שטיינמן: :"הצבא מקום בעייתי נורא". (צילום: ויקיפדיה)

על פי הדיווח, חברי הכנסת מקלב וגפני נכנסו לשוחח עם שטיינמן ביום שלישי. על ועדת פלסנר אמר הרב שטיינמן ש"אין מה לשבת איתם בכללֱ! לא תתכן כל אפשרות שיאמרו לבחור להתחיל ללמוד בגיל 20 או 30. אלו השנים שבחור צריך אך ורק לעמול בתורה… אין לנו שום אפשרות לוותר על אף בחור שרוצה ללמוד. זה לא פתוח לדיון. זה לא נושא למשא ומתן. מדובר בדיני נפשות ממש".

אלא שיתד נאמן חושף גם סיבה נוספת להתנגדות של שטיינמן. הרב הסביר: "מעבר לזה, שהמקום עצמו הוא מקום בעייתי נורא, שיש בו הרבה איסורי תורה חמורים ביותר".

מנהיג דגל התורה התייחס גם לרעיון המכסות, שנדון בועדת פלסנר. "כפי שלא יעלה על הדעת שיבוא ראש ישיבה ויאמר 'אני מוכר 20 בחורים תמורת כך ש-80 בחורים אחרים ילמדו', כך ודאי שלא יעלה על הדעת שנאמר נותנים את זה תמורת שבחורים אחרים ילמדו. לא שייך בזה שום פשרה ולא שייך בזה שום דיון!… לא יתכן שנקריב נפש מפני נפש, שיאמרו חס וחלילה לבחור שרוצה לשבת וללמוד תורה – אל תלמד"!

מנכ"ל עמותת חדו"ש אמר בתגובה, ש"שטיינמן שוב הוכיח שאגדת המתינות שלו לא היתה אלא בדיחה גרועה. מדובר במנהיג  קנאי, שממשיך את חזית הסירוב של קודמיו. על ראש הממשלה בנימין נתניהו להסיק מסקנות ולסלק את נציגיו של שטיינמן מהקואליציה ובאותה הזדמנות לשחרר את ועדת הכספים ואת קופת הציבור מסחטנותו של גפני. נתניהו הוא שצריך לומר לשטיינמן ונציגיו: על הדמוקרטיה, שלטון החוק, השוויון, אין פשרה, ומי שמסרב לכבדם – אין מקומו בממשלה. ספק אם יש גוף שגורם ליהדות ולתדמיתה נזק גדול יותר מדגל התורה, אשר נציגיה מתחזים לנציגיו של הקב"ה עלי אדמות. שמה הנכון של דגל התורה צריך להיות דגל הקנאות בשם התורה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן