Skip to content

דרמה בתיאטרון גשר: הבמאי משה איבגי הוחלף לפני הבכורה

בתוכנייה של ההצגה החדשה "הארווי" נעדר שמו של הבמאי משה איבגי לאחר שהמנהל האמנותי יבגני אריה לא היה מרוצה מעבודתו. איבגי: "אריה התערב לי בבימוי בצורה שלא התאימה לי והעדפתי לעזוב מיד. ביקשתי להסיר את שמי מהתוכנייה ואין לי קשר להצגה הזאת" מאת יעל חן ונטע דנציגר הקהל שפקד את תיאטרון "גשר" ביפו בליל שישי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתוכנייה של ההצגה החדשה "הארווי" נעדר שמו של הבמאי משה איבגי לאחר שהמנהל האמנותי יבגני אריה לא היה מרוצה מעבודתו. איבגי: "אריה התערב לי בבימוי בצורה שלא התאימה לי והעדפתי לעזוב מיד. ביקשתי להסיר את שמי מהתוכנייה ואין לי קשר להצגה הזאת"

מאת יעל חן ונטע דנציגר

"אני לא יורד לרמה שלהם". איבגי בחזרות על "הארווי". צילום: אורלי קאופמן

הקהל שפקד את תיאטרון "גשר" ביפו בליל שישי האחרון הגיע לראות את ההצגה החדשה "הארווי". מי שהזמינו את כרטיסיהם מראש ידעו בדיוק מה מצפה להם. הם הגיעו כדי לצפות באבי גרייניק המוכשר בתפקיד הראשי, שבו הוא מנהל מערכת יחסים עם ארנב בלתי נראה בשם "הארווי". לצדו של גרייניק צוות מצוין של שחקני אנסמבל תיאטרון "גשר" ועל כולם מנצח, בלתי נראה הפעם, הבמאי משה איבגי.

"הארווי" מאת מרי צ'ייס עוסקת בקבלת השונה ובשאלה הנצחית מי נורמלי ומי לא – כפי שנכתב כאן, בריאיון מיוחד שנערך עם איבגי בתחילת החזרות.

למרות הציפיות, בתוכנייה שחולקה בכניסה לאולם נעדר מרשימת התפקידים שמו של הבמאי. עוזרת הבמאי, הילה בן ארי, דווקא כן הופיעה ברשימת בעלי התפקידים. אם כן, למי היא עזרה?

הניחוש הראשון – שמו של איבגי הושמט בטעות הגהה מבישה – התברר כשגוי. הניחוש השני – האנסמבל בעצם עבד כקואופרטיב תיאטרלי וביים את עצמו – נשמעה מעט חריגה לאור המשטר הקפדני המונהג במקום דרך קבע, ולכן נפסל אף הוא על הסף.

הערות קולניות באמצע ההצגה. אריה

התשובה האמיתית לתעלומה התבהרה לאטה במהלך ההצגה עצמה. יושבי שורות חמש עד שבע, מצד שמאל לבמה, הסתובבו ללא הרף לכיוון דלת האולם, לפינה שבה בדרך כלל יושבים הסדרנים על כסאות קטנים. ה"ששש" והמבטים העוינים הופנו בחשכה לעבר לא אחר מאשר יבגני אריה, המנהל האמנותי הכול יכול של התיאטרון. לצדו ישבה ככל הנראה, עוזרת שלו, אולי עוזרת הבמאי.

הוא לחש לה הערות נזעמות והיא כתבה כל מילה על הבלוק הצהוב שהלך והתמלא. מדי פעם הם ניהלו דיון סוער. נשמעו מילים "לא ככה" ועוד ביטויים ברוסית.

מיד לאחר מחיאות הכפיים והורדת המסך (נראה שהקהל אהב את ההצגה ונרשמו גם כמה שאגות צחוק במהלך ההצגה), שעט יבגני אריה אל עבר אחורי הקלעים, מלווה בעוזרת שלו ובבלוק הכתיבה הצהוב. שם חיכו לו השחקנים.

משה איבגי לא נראה באופק. יבגני אריה דולק אל מאחורי הקלעים. הצגה מחפשת במאי? בתיאטרון "גשר" מסרבים להגיב על השמועות שאיבגי פוטר, התפטר או התפוטר.

משה איבגי, מה קרה? 

"אם אריה אומר שהוא פיטר אותי, אין לי מה להגיד. אני לא יורד לרמה שלהם. אריה התערב לי בבימוי בצורה שלא התאימה לי והעדפתי לעזוב מיד. ביקשתי להסיר את שמי, ואין לי קשר להצגה הזאת. אין בה אפילו תנועה אחת שהיא פרי הרעיונות או הבימוי שלי. אני לא קשור אליה. הכול באחריותם של אנשי 'גשר' ועל דעתם. ועל ההתנהלות של יבגני אריה, כדאי שמישהו אחר ייתן את הדעת. זו אינה פעם ראשונה שזה קורה שם".   

עוד בתרבות: ברי סחרוף שר יוסי בנאי

וגם: מוצרט של השירה

2 Comments

  1. איה
    6 בפברואר 2012 @ 10:55

    והיכן תגובתו של יבגני?

    • ron
      6 בפברואר 2012 @ 12:26

      אם תקראי את הכתבה תראי שכתוב שם, שבתיאטרון גשר סירבו להגיב בשלב זה. יבגני זה גשר. הוא אינו מגיב באופן פרטי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן