Skip to content

ראשת עיריית נתניה נעצרה בחשד ל "ניצול מעמד רם כדי להפיק רווח כספי אסור"

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה ב-10 ימים, בית המשפט אישר לעצרה ל-6 ימים. נציג המשטרה: "אישי ציבור בכירים שחיללו את אמון הציבור עבור רווח כספי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשה 225 – ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג, נעצרה היום (רביעי) בחשד לקבלת שוחד מקבלנים ויזמים, בתמורה לקיום פרויקטי נדל"ן בעיר. היא נעצרה לאחר חקירה של כארבע שעות באזהרה במשרדי להב 433 בלוד, בנוגע לפרשת השחיתות בעירייה. המשטרה הגישה בקשה להאריך את מעצרה בעשרה ימים. נציג המשטרה רב-פקד אלישע קוגן אמר בדיון הארכת מעצר כי "מדובר בחקירה מסועפת ומורכבת הכוללת חשדות חמורים לשחיתות ציבורית במדרג גבוה", זאת ועוד: "אישי ציבור בכירים שחיללו את אמון הציבור עבור רווח כספי", הוסיף קוגן. לדבריו, בכירים ביותר בעיריית נתניה חשודים בעבירות שחלפו לדעתנו את רף החשד. בתום הדיון הוארך מעצרה ב 6 ימים.

פיינברג בדיון להארכת מעצרה (חדשות לפני כולם)
פיינברג בדיון להארכת מעצרה (חדשות לפני כולם)

עו"ד נתי שמחוני המייצג את פיירברג הגיב לתקשורת: "גברת פיירברג היא ראש העיר נתניה זה 18 שנים ושימשה בתפקידים שונים בעירייה זה כארבעה עשורים. פיירברג פעלה נאמנה וביושרה ומעולם לא דבק כל רבב בהתנהלותה וכך היא סמוכה ובטוחה, יוברר גם הפעם. ראש העיר מכבדת את רשויות אכיפת החוק והיא תשתף פעולה עם גורמי החקירה כדי להביא לחקר האמת".
אם ראשת העיר תורשע היא תתקשה להסביר את התנהלותה על רקע הקוד האתי שבנתה בעירייה וחייבה את עובדי הרשות לפעול על פיו ולפיו בסעיף הראשון מופיע: יושר – עובד עירייה יראה עצמו כמשרת הציבור ביושר ובאמינות, תוך שמירה על טוהר המידות וניקיון כפיים. העובד ישקול שיקולים ענייניים ולא ינהג משוא פנים ביחסיו עם התושבים ועם עמיתיו. ובסעיף השני:  אמינות- העובד ימנע מכל פעילות היוצרת ניגוד עניינים, מניצול לרעה שלתפקידו/או שלמעמדו, ומקבלת מתנות וטובות הנאה.

מתוך אתר העירייה
מתוך אתר העירייה

הבוקר נעצרו ארבעה חשודים נוספים בפרשה, בהם בכיר נוסף, שני קבלנים וחשוד נוסף המקורב לראשת העיר. שוטרים וחוקרי מס הכנסה ערכו חיפוש בבתיהם ובמשרדיהם. על פי החשד, פעלו בכירים בעירייה ומקורבים להם, על מנת לקדם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בעיר נתניה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה מסוגים שונים, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח על כך ותוך שכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס.
אתמול הותר לפרסום כי ארבעת החשודים שנעצרו עד כה במסגרת חקירת הפרשה הם עו"ד צפריר פיירברג, בנה של ראשת העיר נתניה; הקבלן והיזם אברהם תשובה, אחיו של טייקון הגז יצחק תשובה; הרב עו"ד אברהם גוגיג והאדריכל גבי טטרו. מעצרם הוארך בבית משפט השלום בראשון לציון לתקופות של 3-9 ימים.

חקירה סמויה של הפרשה התנהלה זה כמה חודשים, ושיאה התרחש שלשום כשהחריקה הפכה לגלויה בפשיטת חוקרי המשטרה ורשות המסים על בניין העירייה וביצוע המעצרים. על פי נציג המשטרה בדיון שנערך אתמול, התשתית הראייתית "עברה את משוכת החשד הסביר ואך למעלה מכך", וכוללת חשד לשוחד במיליוני שקלים.

בחקירה נגד פיירברג הבן נבדקות בין היתר נסיבות הפעילות העסקית המשותפת שלו עם עו"ד גוגיג. החוקרים חושדים כי פיירברג הבן קיבל טובות הנאה שונות כדי שיניע גורמים בעירייה לפעול לטובת אינטרסים שונים של שותפו העסקי בתחום התכנון והבנייה. כך למשל, החוקרים הטיחו בו בחקירתו כי הוא קיבל סכום כסף גדול, לכאורה כדמי תיווך בעסקה, למרות שבפועל הוא לא סייע לה באופן מהותי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן