Skip to content

שוב דחה בית המשפט את הדיון באישום כנגד חיים שדמי לפיו הוא איים על יאיר נתניהו

בפעם השנייה דוחה השופט ירון גת את הדיון ושלח את שני הצדדים להגיע להסכם פשרה שיסתיים מחוץ לכתליי בית המשפט. לשדמי הוצע לפני כשנה להודות באשמה ולהימנע מאישום פלילי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בתל אביב דחה הבוקר (חמישי) את הדיון באישום משטרת ישראל כנגד פעיל זכויות אדם ואחד ממובילי מחאת בלפור, חיים שדמי בגין איומים שאמר לכאורה כנגד יאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. שופט בית המשפט השלום החליט לפסיק את הדיון ואפשר לשני הצדדים, פרקליטות המדינה וחיים שדמי לנסות ולהגיע לפשרה מחוץ לכתליי בית המשפט. שופט בית המשפט ירון גת, החליט לדחות את הדיון עד ה-8 בפברואר 2022.  פרקליטו של שדמי עורך הדין יאיר נהוראי אמר לאחר ההחלטה כי על שדמי יהיה לקבל החלטה לא פשוטה, באם להסכים להצעת המשטרה להודות בכתב האישום ולהימנע מהכרעת דין בית המשפט, או להמשיך בהליך המשפטי. כזכור הציעה המשטרה טרם הגשת כתב האישום לשדמי להודות באישום כנגד אי הגשת כתב אישום נגדו.
"הדיון היה שהתיק הזה לא יתנהל (כהליך פלילי בבית המשפט א.מ), להגיע למציאות בה שני הצדים יוכלו לחיות בשלום עם איזשהו מתווה, בו חיים לא יצטרך לקחת את הסיכון שתמיד קיים במשפט פלילי, להיות מורשע ולקבל חותמת של מורשע באיומים ומנגד בית המשפט ביקש שהתביעה תבין שבאיזשהו מתווה, גם היא לא תקבל את מבוקשה", אמר נהוראי והוסיף כי זו "החלטה שחיים צריך לקבל, החלטה מאוד מאוד קשה". נהוראי אמר כי כבר לפני שנה הציעו לחיים להודות ולהימנע כתב אשום, הצעה ששדמי דחה.  "דבר אחד שאני רוצה", הגיב שדמי למגפון, "זה משפט צדק", "אני לא איימתי, לא על האבא לא על הבן". "אתה (שדמי פנה לנתניהו א.מ), אתה לא תשבור אותי". לדבריו ברגע  שראש ממשלה פועל כפי שפעל ואיננו דובר אמת, הוא הפסיד את המערכה.

חיים שדמי ועורך הדין יאיר נהוראי בפתח בית המשפט (צילום: ציפי מנשה)

כתב האישום הוגש בעקבות תלונת ראש ההמשלה דאז בנימין ח"כ בנימין נתניהו ובנו יאיר שנמסרה בפני צוות חוקרים שהוזמן למעון ראש הממשלה בבלפור וקבל מנתניהו האב תלונה בגין איומים שהושמעו לטענתו כנגד בנו יאיר. באורח מוזר, על התלונה עצמה חתם עורך דין המשפחה, יוסי כהן.


תגובת חיים שדמי ופרקליטו עו"ד יאיר נהוראי (צילמה וראיינה: ציפי מנשה)

שדמי ופרקליטו נהורי העלו בדיון הראשון בפני השופט טענה  ולפיה הליך קבלת עדות מגיש התלונה (בנימין נתניהו א.מ) זוהם בשל נוכחות בנו ופרקליטם, עו"ד יוסי כהן  במעמד קבלת התלונה שבאורח מוזר נחתמה על ידי עו"ד כהן  ולא על ידי נתניהו או על ידי בנו שחש מאוים מדברי שדמי בהפגנה שנערכה בבלפור. עורך הדין נהורי ציין בדין הקודם בפני השופט כי בעקבות כך הגיש מרשו תלונה במחלק לחקירות שוטרים (מח"ש) על חקירה לא תקינה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן