Skip to content

נגיף הקורונה: הערכת מצב מחודשת במשרד הבריאות; שוקלים הוצאת צו שיחייב בידוד ביתי

14,591 נדבקו בנגיף הקורונה החדש, מתוכם 14,414 בסין. היום דווח על מקרה ראשון של מוות מחוץ לגבולות סין, בפיליפינים. סך הכל גבתה המגפה את חייהם של 305 אנשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הבריאות, בכירי המשרד ומומחים מכונסים בשעה זו לישיבת הערכת מצב והיערכות.

מוקדם יותר הבוקר הוציא המשרד שתי הוראות חדשות שנועדו למנוע ככל הניתן את כניסת הנגיף הקורונה החדש לארץ.

ישיבת הערכת מצב. צילום: דוברות משרד הבריאות

משרד הבריאות: הוראות חדשות החל מהבוקר (יום ראשון)

על פי הנחיית שר הבריאות, יעקב ליצמן, הוצאו הבוקר על ידי מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שתי הוראות חדשות שנועדו למנוע ככל הניתן את כניסת הנגיף הקורונה החדש לארץ.

ההוראה הראשונה נועדה לאפשר לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל ושהו בסין ב-14 יום האחרונים וזאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים.

בנוסף יפורסם במהלך היום צו שיחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין.

"אנו ממשיכים לנקוט בצעדים מהותיים בנוגע למניעה ככל הניתן של כניסתו של נגיף הקורונה לישראל," הבהיר שר הבריאות יעקב ליצמן, "על אזרחי ישראל לפעול במשנה זהירות ולנהוג על פי הוראות אנשי המקצוע במשרד הבריאות, המתואמות עם המלצות ארגון הבריאות העולמי. עצירת כניסה ישראלית של מי ששהו בסין ואינם תושבי ישראל וכן שהייה בבידוד ביתי לכל מי שחוזר מסין, הן פעולות הכרחיות שמשמעותן מניעת תחלואה אפשרית. בנוסף נדאג לכך שמי ששוהה בבידוד בית יקבל פיצוי באמצעות דמי מחלה או חופשה".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "אנו מודעים לכך שלא ניתן למנוע את כניסת הנגיף לארץ אך פועלים לדחיית המועד ככל הניתן ולהכלה של הימצאותו בארץ. על ציבור השבים מחו״ל לנהוג באחריות ציבורית בהתאם להנחיות המשרד על מנת להבטיח את שלומם ואת שלום הציבור כולו".

ישראל: החל מהיום – סגירת מעברים יבשתיים, ימיים ואוויריים

בהמלצת משרד הבריאות, רשות האוכלוסין וההגירה תבצע סגירה מלאה של מעברים יבשתיים (בדגש על מעבר אלנבי) וימיים לבני אדם שאינם אזרחי או תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 הימים טרם הגעתם למעבר הגבול.

רשות שדות התעופה הודיעה אתמול (יום שבת), כי החל מהיום (יום ראשון) בצהריים, תפעל בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לפיכך, כל נוסע שהיה בסין ב-14 הימים שקדמו להמראתו לישראל ייחשב כנוסע שאינו מורשה וכניסתו לארץ תיאסר. חברת התעופה תידרש להחזיר את הנוסע לארצו או לשדה התעופה שממנו הוא הגיע.

היום (ראשון) בבוקר הגיעה הטיסה האחרונה מסין לישראל.

בתוך כך הבהיר אמש (מוצאי שבת), מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, כי ההנחיות האמורות תקפות רק לאזרחים זרים. אזרחים ישראלים שיגיעו לישראל לאחר שהיה בסין בשבועיים שקדמו להמראתו לישראל, יתבקשו להיכנס להסגר בית. עוד הוסיף, כי משרד הבריאות סומך על הישראלים כי יפעלו בהתאם להנחיות. כאמור, היום יעודכנו ההמלצות לכדי צו מחייב שיחול על אזרחים ישראלים.

הבוקר (ראשון) דווח על מקרה ראשון של מוות מחוץ לגבולות סין
בפיליפינים דיווחו הבוקר על מקרה מוות ראשון כתוצאה מהיבדקות בנגיף הקורונה החדש. סך הכל גבתה המגפה עד כה את חייהם של 305 אנשים. 304 מהם אזרחי סין.

14,591 נדבקו בנגיף הקורונה החדש, מתוכם 14,414 בסין.

//

למידע נוסף:

נגיף הקורונה: ממחר (ראשון) בשעה 12:00 תיאסר הכניסה לישראל לזרים ששהו בסין בשבועיים האחרונים

נגיף הקורונה: מקרה ראשון מאומת של הידבקות במזרח התיכון; הוכרז מצב חירום בינלאומי

נגיף הקורונה: החמרה בעמדת משרד הבריאות הישראלי

התפרצות נגיף הקורונה: מומחים מעריכים כי לפחות 75,000 אנשים נדבקו בנגיף

מגפון-ניוז: עמוד העדכונים השוטפים – התפרצות נגיף הקורונה

//

1 Comment

  1. דניאל יועביד
    3 בפברואר 2020 @ 1:20

    מדובר באלפים שנהרגו! חל איסור לפרסם את מה שקורה כרגע בעולם! המגפה עלולה חלילה לסכן את תושבי העולם כולו. מדברים על וירוס ביולוגי שיצרו במעבדה בבייגין. קטסטרופה מה שקורה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן